Anmäl dig till kommande aktuella medlemsmöten via länkarna nedan:

Digitalt möte med Anders Rubin och Lena Hallengren

digitalt möte med socialminister Lena Hallengren (S) och Anders Rubin (S) som är kommunalråd med ansvar för hälsa, vård och omsorg i Malmö stad. Mötet sker via ett mötesverktyg som heter Zoom den 22 september klockan 18.00-19.00

Klicka här för att anmäla dig

Regeringens höstbudget

Temamöte med Leif Jakobsson, statssekreterare i finansdepartementet. Mötet äger rum via det digitala verktyget Zoom onsdagen den 23 september kl. 18.00.

Klicka här. för att anmäla dig senast den 21 sep

Hur får vi fler Malmöbo i arbete?

Digitalt möte med Sedat Arif, Kommunalråd (S). Mötet äger rum via det digitala verktyget Zoom onsdagen den 30 september kl. 18.00.

Klicka här för att anmäla dig senast den 28 sep

Skattepolitiskt seminarium

En beskrivning av förändringen av svensk bostadsmarknad och bostadspolitik efter skattereform 1990 och alliansregeringen 2006-2014. Bostadspolitik har blivit skattepolitik. Vad har hänt och vad har det betytt för boende och samhälle? Mötet äger rum via det digitala verktyget Zoom onsdag den 7 okt kl. 18.00. Medverkande: Per Svanberg, Nationell bostadspolitisk expert hos hyresgästföreningen.

Klicka här för att anmäla dig senast den 5 oktober.