Malmö arbetarekommun organiserar 2300 medlemmar i 50 grundorganisationer.

Två av våra medarbetare har gått vidare till nya uppgifter och vi söker därför två verksamhetsombudsmän.

Som verksamhetsombudsman organiserar och utvecklar du våra medlemmar och förtroendevalda, du organiserar utåtriktad verksamhet och interna konferenser och mötesaktiviteter. Dina huvudsakliga arbetsområden är medlemsvärvning och medlemsvård, verksamhetsstöd och utveckling av våra föreningar samt att organisera vår utåtriktade verksamhet.

Vi söker särskilt dig som både har en bred kompetens för jobbet som verksamhetsombudsman och ett djup för att särskilt utveckla vår facklig-politiska verksamhet eller att utveckla vår kommunikation i både gamla och nya medier.

Du ingår i ett arbetslag med övriga medarbetare i organisationen, du klarar av att arbeta självständigt och effektivt i stressade situationer och du arbetar tillsammans med våra grundorganisationer, förtroendevalda och vår styrelse.

Arbetet förutsätter att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, har B-körkort och tillgång till egen bil, kan arbeta självständigt i dialog med andra, har erfarenhet av folkrörelsearbete och delar arbetarrörelsens värderingar.

Vi finns i Malmö Folkets Hus och delar expeditionslokaler med partidistriktet i Skåne. Vi tillämpar kollektivavtal mellan KFO och Handels. Tjänsterna är tillsvidare på heltid och har oreglerad arbetstid. Arbete på kvällar och helger är vanligt förekommande. Tillträde efter överenskommelse.

Vi kommer att ha löpande intervjuer. Din ansökan med CV sänds med e-post till bjorn.gudmundsson@malmo.sap.se , ange ansökan ombudsman som ämne. Ytterligare information lämnas av 1:e ombudsman Björn Gudmundsson 070 – 631 31 34 eller styrelsens personalansvarige Leif Jakobsson 070–343 97 59. Lokal företrädare för ombudsmännens fackklubb är Ann-Sofie Garsén 040–660 73 10.