Socialdemokraterna, LO och ABF ska självklart fira arbetarrörelsens dag även i år, om än på ett lite annorlunda sätt: på Socialdemokraterna i Malmös facebooksida.

Årets firande flyttar vi hem till ditt vardagsrum genom ett digitalt firande. Det blir tal av vår partiordförande Stefan Löfven och LO:s ordförande Karl-Petter Thorwaldsson, samtal med lokala malmöföreträdare från Per Albin Hanssons födelsehem i Kulladal och mycket mer.

08.00 Våra skånska Första maj-hälsningar ges av Niklas Karlsson och Per-Ola Nilsson, Socialdemokraterna i Skånes och LO-distriktet i Skånes ordförande.

09.00 Intervju med ordförande för Socialdemokraterna i Malmö Joakim Sandell, Shler Bradostin från SSU Malmö och LO Malmös ordförande Erol Dramer. Filmen kommer även att mejlas ut i ett nyhetsbrev.

11.00 Livesänt tal av partiordförande Stefan Löfven och LO-ordförande Karl-Petter Thorwaldsson. Sändningen visas även på SVT Forum (endast talet, inte hela arrangemanget)

17.00 Rapid Respons (Live) -ett historiskt Första maj på tomma gator, från 1889 tills idag. Livesändning från Rörelsernas museum: panelsamtal lett av Roger Johansson, professor i historia på Malmö Universitet.

TIPS PÅ VAD DU KAN GÖRA FÖR ATT VISA ATT DU FIRAR FÖRSTA MAJ MED OSS:
– Uppdatera din profilbild med årets Första maj-märke: www.facebook.com/profilepicframes/?selected_overlay_id=3034030263314722

– Ta en bild på dig själv med ett plakat och ett politiskt budskap. Lägg upp på din Facebook-sida. Uppmuntra andra genom att skriva ”vad står det på ditt Första maj plakat?” och använd #förstamaj #förstamajmalmö

– Häng ut något rött från balkongen eller fönstret. Ta en bild och ladda upp på sociala medier med #förstamaj #förstamajmalmö

– Köp årets Första maj-märke och dela med dina vänner när du har det på dig. Märkena kan köpas på Malmö Arbetarekommuns expedition, Olof Palmes Plats, vån 6 tel: 040-6312230

– Följ livesändningen, delta i kommentarsfälten och uppmana kamrater från hela landet att göra det samma.

Socialdemokraterna, LO och ABF firar självklart arbetarrörelsens dag även i år, om än på ett lite annorlunda sätt.

Årets Första maj har vi flyttat hem till ditt vardagsrum genom ett digitalt firande. Från Per Albin Hanssons familjehem i Kulladal intervjuas ordförande för Socialdemokraterna i Malmö Joakim Sandell, Shler Bradostin från SSU Malmö och LO Malmös ordförande Erol Dramer av Vanessa Marko (S), politisk sekreterare.

Klockan 11.00 Kan du se det livesända talet av partiordförande Stefan Löfven och LO ordförande Karl-Petter Thorwaldsson här: https://www.youtube.com/user/socialdemokraterna/

Klockan 11.15 visas delar av sändningen även på SVT Forum (endast tal, inte hela arrangemanget)

För dig som har Facebook är varmt välkomna att följa firandet på Socialdemokraterna i Malmös sida.