Socialdemokraterna i Malmö ger vallöften tillsammans med sju LO-förbund: Malmö ska vara en bra stad för alla som får den att funka!

Socialdemokraterna i Malmö har tidigare tagit fram ett trygghetslöfte tillsammans med Kommunal om arbetsvillkor, att avskaffa minutschema i hemtjänsten, att alla tjänster ska vara heltidstjänster med mera. Nu går partiet ett steg vidare och går till val med specifika löften som tagits fram tillsammans med IF Metall, Byggnads, Elektrikerna, SEKO, Transport, Hotell- och Restaurang och Handels lokalt.

Vallöftena handlar om att fortsätta att bygga Malmö helt genom att skapa förutsättningar för fler jobb med rättvisa löner. Att stoppa lönedumpningen och dåliga arbetsvillkor. Att stärka yrkesutbildningarna i staden. Att verka för fler bostäder till rimliga hyror. Och att fortsätta utveckla en kollektivtrafik som fungerar även för alla som jobbar tidigt eller sent på̊ dygnet.

– Det handlar om respekt för alla som får Malmö att fungera, förklarar kommunstyrelsens ordförande Katrin Stjernfeldt Jammeh. Det finns så många människor som på olika sätt kämpar hårt för att hålla staden i gång. Och vi vill att alla Malmöbor ska få ta del av Malmös framgångar.

– Vi har varit ett arbetareparti i mer än 100 år, fortsätter Joakim Sandell som är ordförande i Socialdemokraterna i Malmö. Och vi kämpar för att Malmö̈ ska vara en bra stad för alla som jobbar. Därför är vi stolta över att ta fram de här löftena tillsammans med några av de största LO-förbunden och för deras medlemmar.

Läs mer här: