Ombudsman sökes!

Socialdemokraterna i Malmö söker vikarie till vår facklig-politiska ombudsman under perioden mars – december 2023.

Du kommer att arbeta med att stötta det fackliga utskottet, hålla kontakter med LO-fackförbunden och lyfta de fackliga frågorna. I dina arbetsuppgifter ingår också kontakt med nya medlemmar och att ansvara för utåtriktade arrangemang. En del andra arbetsuppgifter, vanligt förekommande i en folkrörelseorganisation, kommer också att ingå i dina arbetsuppgifter.

Du ingår i ett arbetslag med övriga medarbetare där vi tar gemensam planering men du tar egna initiativ. Du kan driva projekt på egen hand och ta ansvar för allt från detaljplanering, genomförande till avslutning.

Du har erfarenhet av folkrörelsearbete och delar arbetarrörelsens värderingar. Tjänsten har oreglerad arbetstid och tillgång till bil i tjänsten är ett krav. Arbete på kvällar och helger är vanligt förekommande. Expeditionen finns i Malmö Folkets Hus och vi delar lokaler med partidistriktet i Skåne. Vi tillämpar kollektivavtal mellan Fremia och Handels. Din ansökan, personligt brev med CV, sänds med e-post till zinaida.kajevic@socialdemokraterna.se senast den 8 januari 2023. Tillträdesdatum efter överenskommelse.

För mer information får du gärna kontakta Zinaida Kajevic på 040- 631 22 33 eller styrelsens personalansvarige Leif Jakobsson på 070- 343 97 59. Lokal företrädare för ombudsmännens fackklubb är Anders Svärd som nås på 040- 660 73 05.