Öppna möten

Välkommen att anmäla dig att vara med!

Öppet möte: Nu omstartar vi kulturen! Kultursektorn har lidit stora kval under coronapandemin. Pandemin är ännu inte över men det känns att det börjat lätta. Vi är många som har längtat. Vad behöver kulturlivet nu för att återstarta? Vilka stöd finns? Vad behöver komma på plats?

TISDAG 19 OKTOBER 2021 KL. 18:00–19:30, Spånehusvägen 47, stora salen
Medverkar gör: Chris Schenlaer, Inkonst, Emelie Löfmark, Nöjesteatern, Frida Trollmyr (S), kulturkommunalråd Malmö Modererar samtalet gör Vanessa Marko

Arrangeras i samarbete med ABF <3

Öppet möte: Arbetsmarknadssituationen i Malmö och vägen framåt! För oss socialdemokrater har arbetet en helt central roll i ett jämlikt och jämställt samhälle. Ett arbete ger människor en egen försörjning men också makt och frihet över sitt eget liv. Därför är en aktiv arbetsmarknadspolitik särskilt viktigt för oss som parti.Martin Nordin, nationalekonom och forskare vid Lunds universitet, har på uppdrag av Socialdemokraterna i Malmö tagit fram en rapport om Malmös arbetsmarknadssituation och vägen framåt. Välkommen på öppet möte för att ta del av rapportens huvudslutsatser och diskutera vägen framåt!

TISDAG 9 NOVEMBER 2021 KL. 18:00–19:30 Mötet sker via det digitala mötesverktyget Zoom. Anmäl dig HÄR.

Medverkar gör: Martin Nordin, nationalekonom och verksam vid Lunds universitet, Sedat Arif, socialdemokratiskt kommunalråd med ansvar för arbetsmarknad och socialtjänst och Joakim Sandell, ordförande Socialdemokraterna i Malmö samt riksdagsledamot

Rapporten i sin helhet finns att hämta i digitalt format HÄR eller i tryckt dito på Socialdemokraternas expedition, Olof Palmes plats 1, våning 6 under kontorstid.

Öppet möte: För en jämlik skola! Malmö har haft tio år av stärkta skolresultat. Vi är stolta över den resan men långt ifrån nöjda. Vårt mål är tydligt, varenda malmöunge ska lyckas i skolan. Välkommen på öppet möte med kommunstyrelsens ordförande, Katrin Stjernfeldt Jammeh. Mötet kommer att handla om Malmös skolresa, våra politiska prioriteringar och vad vi vill se för modiga reformer för en jämlik skola!

TISDAGEN 30 NOVEMBER KL 18.00-19.30. Mötet är digitalt och kommer genomföras via zoom. Du anmäler dig HÄR. Dagen innan mötet, alltså den 29 november, kommer vi skicka ut en länk till inloggning för digitalt möte via zoom. Via den länken ansluter du sedan till det öppna mötet.

Arrangeras i samarbete med ABF