Studier

Vårt parti är en folkrörelse. Vi är nästan 100.000 medlemmar som bär Socialdemokratins politiska kraft i vardagen - på möten, i debatter, på sociala medier eller var än vi finns. Våra värderingar är utgångspunkten för vårt engagemang, och vår styrka bygger på vår förmåga att utveckla verksamheten och stärka vår kraft som rörelse. Ny medlem OBS! I och med coronakrisen sker alla introduktionsmötena digitalt

INTRODUKTIONSUTBILDNING
Vår introduktionsutbildning vänder sig till dig som är ny medlem eller dig som vill lära känna det socialdemokratiska partiet lite bättre.

Utbildningen äger rum kvällstid kl. 18:00-20:00 på Olof Palmes plats 1 (våning 6) eller digitalt via plattformen zoom. .
Kontakta expeditionen eller anmäl dig på malmo@socialdemokraterna.se.

Datum för kommande introduktioner 2021: 16 september (digitalt via zoom), 20 oktober, 17 november (digitalt via zoom), 8 december. Alla utbildningstillfällen sker mellan kl. 18.00 – 20.00.

VÅRA POLITISKA MOTSTÅNDARE OCH HUR VI BEMÖTER DOM
Är en fördjupning kring våra politiska motståndare, konfliktlinjer inför valet både lokalt och nationellt och hur vi konkret bemöter både högerpolitik, sunkig debattstil och rena lögner. Passet ges vid tre tillfällen och genomförs i samarbete med ABF. Kul, konkretion och kaffe utlovas! Anmälan sker HÄR.

7 oktober 18.00-20.00, expeditionen
14 oktober 18.00-20.00 digitalt via zoom
11 november 18.00-20.00 expeditionen

Medlemsutbildning hösten 2021
Välkommen till medlemsutbildningen som vänder sig till alla medlemmar och ger en inblick i vår historia, politik och organisation. Kurserna är återkommande och deltagaren väljer sin egen takt och ordning. Under hösten 2021 genomförs följande kurser lokalt i Malmö. Snart kommer nya tider upp!

Kurserna innehåller både praktiska och teoretiska moment samt genomförs i Malmö enligt folkhälsomyndighetens rekommendationer.

• VÅRA IDÉER OCH PENNAN SOM VAPEN 16 oktober
Sista anmälan 3 oktober.

• VÅRA POLITISKA MOTSTÅNDARE OCH “KONSTEN ATT TALA OCH ÖVERTYGA” 23 oktober
Sista anmälan 10 oktober.

• VÅR HISTORIA OCH VÅRT FOLKRÖRELSEARBETE 30 oktober
Sista anmälan 17 oktober

• VÅR ORGANISATION OCH KONSTEN OCH MÖTESTEKNIK 20 november
Sista anmälan 7 november

• DU, FACKET OCH POLITIKEN 27 november
Sista anmälan 14 november

Vi har studier för alla

Anmälan görs 14 dagar innan respektive delkurs till arbetarkommunens expedition, malmo@socialdemokraterna.se eller 040-631 22 30.

När du gått kurserna är du kvalificerad för den nationella påbyggnadskursen. Den genomförs under ett veckoslut (fredag-söndag) på olika ställen i Sverige. Geografiskt nära oss genomförs en kurs i Malmö den 11-13 december.

Anmälan görs till partiet nationellt fyra veckor före kursstart. Anmälan och info om fler kursdatum, platser, innehåll med mera finns på vår nationella hemsida för studier, socialdemokraterna.abf.se

Samtliga utbildningar genomförs utifrån folkhälsomyndighetens rekommendationer och i samverkan med ABF.

Studieportalen är en hemsida där du hittar information om partiets studier samt aktuellt studiematerial.
Klicka här för att komma till Studieportalen