Studier

Vårt parti är en folkrörelse. Vi är nästan 100.000 medlemmar som bär Socialdemokratins politiska kraft i vardagen - på möten, i debatter, på sociala medier eller var än vi finns. Våra värderingar är utgångspunkten för vårt engagemang, och vår styrka bygger på vår förmåga att utveckla verksamheten och stärka vår kraft som rörelse. Ny medlem OBS! I och med coronakrisen sker alla introduktionsmötena digitalt

Vår introduktionsutbildning vänder sig till dig som är ny medlem eller dig som vill lära känna det socialdemokratiska partiet lite bättre.

Utbildningen äger rum kvällstid kl. 18:00-20:00 på Olof Palmes plats 1 (våning 6).
Kontakta expeditionen eller anmäl dig på socialdemokraterna@malmo.sap.se.

Datum för kommande introduktioner 2021: 20 jan, 18 feb, 18 mars, 14 april, 20 maj och 14 juni. Alla utbildningstillfällen sker mellan kl. 18.00 – 20.00.

OBS: Nytt datum för medlemsutbildningar våren 2021 kommer upp snart. Håll utkik!

Medlemsutbildning Våren 2021
Välkommen till medlemsutbildningen som vänder sig till alla medlemmar och ger en inblick i vår historia, politik och organisation. Kurserna är återkommande och deltagaren väljer sin egen takt och ordning. Under hösten 2021 genomförs följande kurser lokalt i Malmö

20 FEBRUARI 2021 • VÅRA POLITISKA MOTSTÅNDARE OCH MÖTESTEKNIK

27 FEBRUARI 2021 • DU, FACKET OCH POLITIKEN

6 MARS 2021 • VÅRA IDÉER OCH PENNAN SOM VAPPEN

13 MARS 2021 • VÅR HISTORIA OCH VÅRT FOLKRÖRELSEARBETE

27 MARS 2021 • VÅR ORGANISATION OCH KONSTEN ATT TALA

Vi har studier för alla

Anmälan görs 14 dagar innan respektive delkurs till arbetarkommunens expedition, socialdemokraterna@malmo.sap.se eller 040-631 22 30.

När du gått kurserna är du kvalificerad för den nationella påbyggnadskursen. Den genomförs under ett veckoslut (fredag-söndag) på olika ställen i Sverige. Geografiskt nära oss genomförs en kurs i Malmö den 11-13 december.

Anmälan görs till partiet nationellt fyra veckor före kursstart. Anmälan och info om fler kursdatum, platser, innehåll med mera finns på vår nationella hemsida för studier, socialdemokraterna.abf.se

Samtliga utbildningar genomförs utifrån folkhälsomyndighetens rekommendationer och i samverkan med ABF.

Studieportalen är en hemsida där du hittar information om partiets studier samt aktuellt studiematerial.
Klicka här för att komma till Studieportalen