Studier

Vårt parti är en folkrörelse. Vi är nästan 100.000 medlemmar som bär Socialdemokratins politiska kraft i vardagen - på möten, i debatter, på sociala medier eller var än vi finns. Våra värderingar är utgångspunkten för vårt engagemang, och vår styrka bygger på vår förmåga att utveckla verksamheten och stärka vår kraft som rörelse.

INTRODUKTIONSUTBILDNING
Vår introduktionsutbildning vänder sig till dig som är ny medlem eller dig som vill lära känna det socialdemokratiska partiet lite bättre.

Utbildningen äger rum kvällstid kl. 18:00-20:00 på Olof Palmes plats 1 (våning 6).
Anmäl dig via länken HÄR.

Datum för kommande introduktioner 2022: 12 maj, 8 juni, 6 juli Alla introduktionstillfällen sker mellan kl. 18.00-20.00. Det bjuds på fika!

MEDLEMSUTBILDNINGAR HÖSTEN 2022
Välkommen till medlemsutbildningen som vänder sig till alla medlemmar och ger en inblick i vår historia, politik och organisation. Kurserna är återkommande och deltagaren väljer sin egen takt och ordning. Under hösten 2022 genomförs följande kurser lokalt i Malmö. Snart kommer nya tider upp!

Kurserna innehåller både praktiska och teoretiska moment samt genomförs i Malmö enligt folkhälsomyndighetens rekommendationer.

• VÅR IDÉ MED PENNAN SOM VAPEN

• VÅRA POLITISKA MOTSTÅNDARE. ATT TALA OCH ÖVERTYGA

• VÅR HISTORIA OCH VÅRT FOLKRÖRELSEARBETE

• VÅR ORGANISATION OCH MÖTESTEKNIK

• DU, FACKET OCH POLITIKEN

Vi har studier för alla

Anmälan görs 14 dagar innan respektive delkurs till arbetarkommunens expedition, malmo@socialdemokraterna.se eller 040-631 22 30.

Samtliga utbildningar genomförs utifrån folkhälsomyndighetens rekommendationer och i samverkan med ABF.

Studieportalen är en hemsida där du hittar information om partiets studier samt aktuellt studiematerial.
Klicka här för att komma till Studieportalen