Löfte från Socialdemokraterna i Malmö till medlemmarna i Kommunal

Socialdemokraterna i Malmö ger ett löfte till Kommunals medlemmar i Malmö. Tillsammans med fackförbundet ska Socialdemokraterna arbeta för att medlemmarna får de allra bästa förutsättningarna att utföra sitt arbete.

– För oss Socialdemokrater är inte facklig samverkan något vi bara pratar om i högtidstal. Det är något vi ständigt arbetar med. Nu har vi kommit överens med Kommunal rörande en rad frågor som vi kommer leverera på under nästa mandatperiod, säger Joakim Sandell, ordförande för Socialdemokraterna i Malmö.

Med satsningar på bland annat fortbildning och bättre arbetsvillkor ser man till att stärka förutsättningarna för att personalen inom välfärdsyrkena har rätt kompetens och trygga anställningar.

– Grunden till en stark välfärd är alla de som får den att fungera. Kommunals medlemmar är en självklar och viktig del i det, och en del som vi måste satsa på för att bygga Malmö helt, säger Katrin Stjernfeldt Jammeh, kommunstyrelsens ordförande i Malmö.

– Vi är glada över det löfte som Socialdemokraterna i Malmö ger medlemmarna i Kommunal. Medlemmarna förtjänar samtliga punkter i skrivningen och vi kommer att bevaka så att det blir uppfyllda i handling, inte bara i ord, säger Ewa Glimhed, ordförande för Kommunal sektion Malmö vård och omsorg.